måndag 2 januari 2012

Vilket jävla skit

Jag blir så innerligt trött på diskussionerna kring legalisering av cannabis. Oavsett vad forskningen kommer fram till eller vad båda sidorna tycker så är det faktiskt en drog som diskuteras och följderna kan bli ett beroende. Nej, alla blir inte beroende av några som helst droger, men de som blir det räcker och kostar både samhället och deras nära och kära en massa sorg och elände. Depressioner, ångest osv.

Vi har idag legala droger. Och utan att göra inlägget längre än så, även om jag skulle kunna, så frågar jag bara:"Behöver vi fler droger?" Mig veterligen räcker de vi har gott och väl. Sen kan man som vissa cannabisivrare jämföra cannabis med koffein och anse att alkohol är farligare osv. I don´t give a shit.

Jag ser och har sett vad alla dessa "harmlösa" droger gör och har gjort mot människor. Det räcker. Och det finns ingen som kan med bestämdhet hävda att denne aldrig någonsin skulle kunna hamna i drogträsket. Redan nu ser vi ju resultatet av vad bl a alkoholen för med sig. Inte alla blir beroende, men alldeles för många. Kan du garantera att du aldrig någonsin skulle kunna vara en av dem?

Jag skulle aldrig våga hävda det.

Vi behöver inte legalisera mer jävla skit.

Inga kommentarer: