måndag 2 januari 2012

Allt annat är mer intressant...

Jag har alltså setat här vid min dator så gott som hela dagen och försökt påbörja tentaskrivandet. Hur jag har lyckats med det? Till min stora fasa - förbaskat dåligt.

Hur kommer det sig att allt, då menar jag precis allt, är mycket mer trevligare att sysselsätta sig med när skolarbetet ska plockas fram? How come, som man skulle fråga på engelska...?

Jag ska alltså plocka ut lite kasus, numerus, genus osv. ur gamla texter. Vilket kan te sig mindre lätt då grammatiken var lite hur man själv uppfattade den innan man plockade in lite regler skring skrivandet.

Jag ska alltså fylla ca 5 sidor med vettigt ihopplock från dessa texter.

Visserligen tycker jag att språkhistoria är lite halvintressant, men smeka geniknölarna för att visa hur konstigt de tänkte (grammatiskt) och skrev då, är ju kanske mindre roligt. Eller handlar det bara om att komma igång?

Förmodligen.

De e ba på´t!

Inga kommentarer: